Strona została zoptymalizowana. Czy możesz na tym zakończyć swoją przygodne z pozycjonowaniem? W żadnym razie!

Pozycjonowanie dla wyszukiwarek internetowych ma co prawda swój początek, ale nigdy nie ma końca. Google nie śpi, zatem na sen nie możesz sobie pozwolić jako właściciel witryny. Z pomocą przychodzi zaawansowane pozycjonowanie!

Dla niektóry może się wydawać, że zaawansowane SEO to jakieś magiczne sztuczki. Sztuczki, które zatrzymujemy dla siebie i trzymamy na szyfrowanym dysku. Nic bardziej mylnego! Wszystko da się zrobić, ale będziesz potrzebować na to dużo czasu i włożonej pracy.

Mam nadzieję, że wykonałeś już wszystkie zadania z poradnika: „Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych” w którym dowiedziałeś się o kluczowych poradach z dziedziny SEO.

W skrócie:

  1. Zrób stronę internetową o jednym.
  2. Wymień słowa kluczowe tam, gdzie mają one największe znaczenie.
  3. Link do stron wewnętrznych w Twojej witrynie.
  4. Użyj struktury permalink, która zawiera słowa kluczowe.
  5. Usuń wszystko, co spowalnia Twoją witrynę.
  6. Używaj słów kluczowych na swoich obrazach.
  7. Link do innych stron internetowych z odpowiednią treścią.
  8. Często aktualizuj swoją stronę internetową.
  9. Upewnij się, że Twoja witryna jest indeksowana w wyszukiwarkach.

Nawet prawidłowe przeprowadzenie wszystkich opisanych powyżej kroków nie daje Ci gwarancji, że skutki Twoich działań będą trwałe. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi i z czasem może trafić na ten wpis ;). Procedury wyszukiwania stale się zmieniają.

Jeśli strategia optymalizacji dla wyszukiwarek nie ewoluuje razem z nimi, Twoja strona może okazać się niezoptymalizowana szybciej, niż wyszukiwarki generują swoje wyniki.

Czym są zaawansowane techniki pozycjonowania?

Kiedy już wykonasz podstawowe czynności z optymalizacją strony, możesz przystąpić do kolejnych technik.

Pamiętaj, aby nie zmienić kolejności! Nie możesz technik zaawansowanych wykonać wcześniej niż techniki początkowych. Twoja strona musi już mieć podstawy aby z radością przyjąć inne możliwości.

Zaawansowane pozycjonowanie jako blog.

Taktyka polega na utworzeniu kolejnych stron, najlepiej jak będzie to oparte na blogu. Platformy blogowe buduje się z myślą o wyszukiwaniu.

Treść, nazwy, znaczniki, łącza i wszystkie inne pozytywne elementy oczywiście mają znaczenie. Platformy blogowe, same w sobie są optymalizowane po kątem wyszukiwania. Wyszukiwarka Google lubi, gdy na stronie często pojawiają się nowe artykuły. Jeżeli np. prowadzisz sklep z telewizorami, opisujesz np. „Jaki telewizor wybrać do 2000 PLN?”, itd.

W środku tekstu linkujesz odpowiednio do swojej strony głównej. Jeżeli sam to prowadzisz, masz pełna kontrole nad linkami i tekstem. Polecam przeczytaj artykuł: Blogowanie dla biznesu skutecznym SEO.

Czy forum może być zaawansowanym SEO?

Tak, forum to doskonałe miejsce na dyskusje. Bardzo pomaga w pozycjonowaniu, profil, stopka, podpis, treść postu. Można tam z głową „upchać” słowa kluczowe i linki dla Twojej docelowej strony. Oczywiście nie można upychać słów kluczowych na siłę. Chyba że chcesz dostać bana od Google. Sama dyskusja wniesie na pewno naturalne zdania.

Z czasem forum stanie się branżowe i samo będzie się pozycjonować. Oczywiście daj możliwość rejestracji i bierz udział w dyskusjach. Jeżeli znajdziesz na to czas :).

FAQ  jako „magiczna sztuczka”

Termin „słowo kluczowe” w odniesieniu do marketingu w wyszukiwarkach jest nieco mylący. Ludzie nie używają wyszukiwarek do wyszukiwania słów kluczowych. Korzystają z wyszukiwarek, aby uzyskać odpowiedzi na pytania. Nawet jeśli nie sformatujemy wyszukiwania jako pytania, nadal szukamy odpowiedzi.

Na pewno wiele razy zadawałeś wyszukiwarce pytania np. „Jaki telewizor wybrać…?”, a wynik:

FAQ jako magiczna sztuczka

Bogate wyniki w wyszukiwarkach są często oparte na uporządkowanych danych. Dodaj to do swoich stron, artykułów instruktażowych, stron z najczęściej zadawanymi pytaniami i/lub produktów, zwiększa szanse, że Google wyświetli Twoje treści w wyróżniony sposób. Pamiętaj, aby dodać dane strukturalne FAQ.

Zaawansowane pozycjonowanie w formie Landing Page

Klikalne strony docelowe to te strony, które mają na celu przekonanie odwiedzających do kliknięcia innej strony, na której nastąpi konwersja. Klikalna strona docelowa ma zatem rozgrzać odwiedzających, zdobyć ich zaufanie, a tym samym skierować wysokiej jakości ruch w dół lejka sprzedaży i lejka marketingowego.

Klikalna strona docelowa to zatem strona internetowa, na którą najpierw trafiają Twoi użytkownicy, próbując uzyskać dostęp do Twojej witryny. Jest to landing page bez formularza.

Ta strona będzie miała tylko jeden klikalny element, którym jest przycisk wezwania do działania. Jednak, aby konwersja rzeczywiście miała miejsce, musisz mieć zoptymalizowaną stronę docelową po kliknięciu, która jest zgodna ze wszystkimi najlepszymi praktykami stron docelowych.

Dodawanie ogłoszeń

Dodawanie ogłoszeń to sposób zarówno na reklamę i bezpośrednie pozyskanie klientów, jak również zdobycie dobrych, zróżnicowanych linków do strony, a co za tym idzie poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli chcesz coś sprzedać, dodaj ogłoszenie z linkiem do swojej oferty czy strony docelowej. Warto tu włączyć alias adresu email.

Link building

W SEO budowanie linków odgrywa ważną rolę w generowaniu ruchu organicznego za pośrednictwem wyszukiwarek, szczególnie w konkurencyjnych branżach.

W połączeniu z silnymi technicznymi podstawami SEO, świetnym SEO na stronie, doskonałą treścią i dobrym doświadczeniem użytkownika, budowanie linków może być bardzo skuteczne w generowaniu większego ruchu organicznego.

Media społecznościowe

Media społecznościowe

Powracając do bloga. Cokolwiek napiszesz linkuj to z  Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube.

Badanie Hootsuite  artykułów z promocją społecznościową i bez niej. Ich wyniki? Kawałki z największymi udziałami społecznościowymi otrzymały średnio 22% wzrost podczas trwania eksperymentu.

Opisane tutaj zaawansowane techniki pozycjonowania, możesz wykonać samodzielnie. Zabierze Ci to jednak sporo czasu, którego i tak masz już bardzo mało, zajmując się swoją firmą. Skontaktuj się z Proxsystem, a przedstawimy Ci ofertę na poszczególne techniki lub pakiet Premium.