Systemy zarządzania treścią mają znaczenie – ogromne.

Przypuśćmy, że chcesz upiec ciasto. Zanim przystąpisz do realizacji tego zadania, musisz kupić blachę do ciasta. Po krótkich poszukiwaniach w internecie odnajdujesz dwie firmy sprzedające interesujący Cię produkt. Oto adresy dwóch znalezionych stron produktów:

  • https://adresstrony.pl/blachy-do-ciast
  • https://adresstrony.pl/detail.asp?id=435

W przytoczonym przypadku adresy były generowane automatycznie przez system zarządzania treścią tzw. CMS wdrożony przez właścicieli tych stron internetowych. Widać ogromną przepaść między tymi adresami www. Adres pierwszy jest bardziej przyjazny wyszukiwarkom niż drugi adres składający się ze zlepków cyfr i liter, mimo że ich klikanie pozwala otwierać odpowiednie strony internetowe. Niezrozumiałe adresy stron www oznaczają stratę pewnych korzyści zarówno w kontekście robotów wyszukiwarek internetowych, jak i samych użytkowników.

Generowanie adresów stron internetowych to oczywiście tylko mała cześć funkcji systemów CMS.Większość systemów zarządzania treścią doskonale radzi sobie z operowaniem na strukturze i szablonach witryn, umożliwiając użytkownikowi lub grupie użytkowników wprowadzenie treści, mimo niewielkich umiejętności, braku doświadczenia w kodowaniu lub braku wiedzy technicznej.

Właściwie wybrany i skonfigurowany system CMS może skutecznie eliminować rozmaite problemy utrudniające efektywne odnajdywanie, analizowanie i indeksowanie Twojej strony internetowej przez roboty wyszukiwarek internetowych.