Blogowanie to bez wątpienia świetny sposób na skuteczne promowanie firmy w internecie. Jednak, podobnie jak wiele innych rzeczy w biznesie, istnieje sztuka, aby móc z powodzeniem prowadzić bloga dla swojego biznesu.

W ciągu ostatnich kilku lat popularność blogowania, a zwłaszcza blogów biznesowych, rośnie. Wiele organizacji próbuje wykorzystać zalety blogowania, aby ostatecznie zwiększyć sprzedaż i interakcję z bazą klientów.

Szereg badań w ciągu ostatnich kilku lat wskazuje, że ponad połowa firm, które mają blog na swojej stronie internetowej, twierdzi, że skutecznie pozyskuje klientów bezpośrednio w wyniku prowadzenia blogów.

W 2018 roku blogów było już 440 mln!

Wykres pokazujący ilość blogów na świecie

Po co mi blog

Jeżeli posiadasz stronę internetowa, musisz umieć blogować. Od czasu do czasu musisz coś napisać. Własny blog to idealne narzędzie na pozycjonowanie swojej strony internetowej.

Własny blog, to świetne źródło dla wyszukiwarki Google. Jeżeli regularnie będziesz zamieszczać posty, to Google będzie za Tobą podążać w poszukiwaniu nowych postów. Twoja strona będzie aktywna, a to z pewnością wpłynie na pozycjonowanie.

Czytaj więcej: Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Blogowanie pozwala przyszłym klientom lepiej Cię poznać, rozpoznać Twoją markę, towary lub usługi.

O czym będziesz blogować

Musisz mieć pomysł na blogowanie, aby być skutecznym.

Zamyślony mężczyzna czyta bloga

Po pierwsze zbadaj swoje słowa kluczowe. Musisz wejść w głowę czytelnika. Pomyśleć jakie pytanie może zadać szukając Twojego produktu lub usługi. Badanie słów kluczowych jest dokładnie pierwszym krokiem.

Skąd czerpać pomysły na posty? Bieżące wydarzenia, twoja praca i komentarze czytelników to tylko niektóre sposoby, aby uzyskać inspirację do nowych postów na blogu.

Jeżeli nagle przyjedzie Ci do głowy pomysł na nowy post, zapisz to szybko na telefonie. Ciekawe pomysły przychodzą w najmniej oczekiwanym momencie.

Post wysokiej jakości

Pisanie na blogu wymaga pewnych umiejętności. Jednym przychodzi to łatwo, innym trudniej.

Zawsze musisz się postarać, aby Twoje posty były świeże i oryginalne. Powinny różnić się od pozostałych wpisów na blogu.

Upewnij się, że Twoje posty są łatwe do przeczytania. Zanim coś opublikujesz, daj to do sprawdzenia komuś innemu. Zawsze może być coś do poprawy. Nie rób błędów!

Pamiętaj, że Google także czyta Twoje posty. Jeżeli struktura będzie dobra dla czytelnika, to także dla bota wyszukiwarek. Stosuj podtytuły i logiczne akapity.

Człowiek na szczycie pisania bloga

Twoje oczko w głowie

Niech blog stanie się Twoim głównym zajęciem na stronie. Jeżeli czytelnicy zostawią jakieś komentarze na stronie, przede wszystkim odpowiadaj na nie.  Google zobaczy, że Twój blog jest aktywny. Postaraj się tez o udostępnianie Twoich postów w sieciach społecznościowych, z pewnością zyskasz więcej odbiorców.

Gdy Twój blog się rozwija, ważne jest, aby regularnie analizować jego strukturę. Dobrze uporządkuj swoje kategorie, podkategorie i tagi.

Czytaj więcej: Aktualizacja strony internetowej

Wnioski

Podsumowując, blogi internetowe to wyjątkowo efektywne narzędzia, które można na wiele sposobów wykorzystywać do rozszerzenia strategii optymalizacji dla wyszukiwarek.

  • Platformy blogowe ułatwiają dodawanie nowych stron i jednocześnie integrują te strony ze strukturą nawigacyjną całej witryny.
  • Blogi i wpisy na blogach są przyjazne wyszukiwarkom, ponieważ zawierają dużo tekstu i dużo łączy.
  • Treść blogów i wpisów na blogach cechuje się logiczną strukturą i przemyślanym podziałem na kategorie.
  • Struktura adresów URL platformy blogowej jest prosta i przyjazna wyszukiwarkom.
  • Blogi zawierają czysty kod HTML, który jest łatwy dla robotów wyszukiwarek.
  • Blogi zachęcają do stosowania łączy.

Dziękuję że dotarłeś na sam koniec tego wpisu. To jeszcze nie koniec o blogowaniu. Zaglądaj tu częściej!

Jeżeli chcesz uruchomić swój blog lub dodać blog do swojej witryny skontaktuj się z PROXSYSTEM.

Zdjęcia: https://unsplash.com/