Przede wszystkim jak powinieneś podejść do wyboru domeny dla swojej strony internetowej

Pozwól, ze podzielę się z Tobą kilkoma bardzo ważnymi wskazówkami.

Ważnym aspektem jest, że po tym artykule dowiesz się jaka najlepsza będzie dla Ciebie domena internetowa.

Później polecam dla Ciebie Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

W związku z tym do dzieła!

Wykres przedstawiający ilość domen pl

Zródło: nask.pl

Przede wszystkim najbardziej godne uwagi w ostatnim raporcie NASK:

“Na koniec września 2019 roku w Rejestrze domeny .pl utrzymywanych było 2 553 759 nazw domeny .pl aktywnych w DNS. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, największą grupę stanowiły nazwy zarejestrowane bezpośrednio w domenie .pl – 1 957 026 nazw. W domenach funkcjonalnych (np. .com.pl, .net.pl) zarejestrowanych było 476 034, zaś w domenach regionalnych (np. .waw.pl, .wroclaw.pl) 120 699 nazw. W ciągu trzeciego kwartału 2019 roku nastąpił spadek o 1,90% liczby nazw aktywnych w DNS”

Zdjęcie przedstawia zakochaną parę

Twój adres URL jest pierwszą rzeczą, którą zobaczą odwiedzający w związku z tym taka miłość od pierwszego wejrzenia. Tak jest i wcale nie przesadzam z tym zdjęciem!

Dobra domena wywrze pozytywne wrażanie na użytkowniku, ponieważ z tego powodu potencjalny klient zostanie przy Tobie.

Kolejnym kluczowym czynnikiem jest SEO. Nazwa domeny wpływa na pozycjonowanie strony internetowej!

Dobra domena także określa Twoją markę. Właściwa nazwa domeny może zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki w internecie.

1. Użyj domenę z końcówką “pl”

Jak już wyżej zauważyłeś, końcówka “pl” jest na pierwszym miejscu pod względem wyboru, przede wszystkim jeżeli  chodzi o rynek domen w kraju.

Pamiętaj, że “pl” jest najbardziej znaną i łatwo do zapamiętania końcówką.

Może się zdarzyć, że nazwa domeny z “pl” będzie już zajęta, rozważ wtedy “com.pl”.

2. Krótka nazwa jest lepsza

Klawiatura wybór domeny

Jeśli nazwa Twojej domeny jest długa i złożona, wydaje się, że klienci popełnią błędy w jej nazwie lub pisowni. Najlepsza długość domeny mieści się między 7 a 12 znaków.

3. Łatwa do zapamiętania

Spójrz, jak brzmią te domeny przedstawione poniżej:

Twitter, Google, Facebook, Instagram, Yahoo…

W związku z tym ich wspólną cechą jest to, że łatwo je zapamiętać.

Unikaj dziwnych długich nazw. Przede wszystkim łatwiej będzie zapamiętać lotynamarsa.pl niż wieczornelotynamarsawdobrapogode.pl.

Chcesz przecież uniknąć, aby potencjalny klient błędnie wpisywał nazwę domeny. W skrajnych przypadkach, taka pomyłka może go przekierować do konkurencji.

A ponadto wreszcie mam dobry sposób dla Ciebie:

Powiedz nazwę domeny kilku osobom i poproś o przeliterowanie. Jak się nie pomyli, jesteś w domu!

4. Myślniki i liczby są złe

Słowa jaką wybrać domenę

Wspominałem już, że Twoja nazwa domeny powinna być łatwa do zapamiętana, podczas gdy myślniki i liczby utrudniają to!

Wyobraź sobie, że proponujesz Google rozdzielenie myślnikiem Goo-gle. Ważnym aspektem jest to, że taki myślnik bardzo negatywnie wpływałby na zapamiętanie nazwy.

Domenie przeszkadzają myślniki, podkreślenie i liczby w związku z tym trzymaj się liter!

5. Używaj słów kluczowych

Przez chwile postaw się po stronie użytkownika i przede wszystkim rozważ słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników podczas wyszukiwania Twoich produktów lub usług.

Użyj słowa kluczowego, ponieważ z tego powodu odzwierciedli Twoją firmę lub usługi jakich dostarczasz.

Jeżeli na przykład budujesz domy w związku z tym wybierz domenę “budowadomow”.

Wzmocnisz przy okazji pozycjonowanie strony w wyniku zwiększysz ruch w witrynie.

6. Jeżeli działasz lokalnie

Jeżeli działasz bardzo lokalnie, miasto czy województwo, godnym uwagi jest wybranie domeny regionalnej.

Rozpatrz wybór domeny z nazwa Twojej miejscowości, np. “rajdy.lublin.pl”.

Ułatwisz lokalnym klientom znalezienie Ciebie ponieważ zapamiętają Twoją firmę.

7. Patrz w przyszłość

Patrz w przyszłość domeny

Pamiętaj, wybierasz domenę na lata w związku z tym myśl długoterminowo.

Domena będzie największym elementem Twojej firmy i biznesu w Internecie.

Jeżeli zdecydujesz się ją zmienić z pewnością nie odbudujesz w szybkim tempie swojej pozycji.

Będzie to kosztować pieniądze, pozycjonowanie na nowo.

Dlatego godne uwagi jest myślenie długoterminowe!

8. Sprawdź nazwę

Sprawdź czy nazwa domeny jest wolna w różnych mediach. Czy jest dostępna w serwisach społecznościowych. Dobrze jest mieć jedną nazwę domeny i w serwisach społecznościowych. Zbudujesz znajomości ponieważ ułatwisz znalezienie Cię w Internecie.

Naruszenie znaku towarowego może oznaczać naprawdę zły dzień. I chociaż zdaję sobie sprawę, że prawie nikt nie rejestruje nazwy domeny z zamiarem naruszania czegokolwiek, ale te rzeczy zdarzają się od czasu do czasu.

9. Chroń swoją markę

Aby chronić swoją markę, możesz zakupić domenę z różnymi rozszerzeniami, a nawet kilka błędnych nazw. Zablokujesz w ten sposób rejestrowanie innych wersji. Błędne nazwy możesz przekierować do siebie na stronę. Wpisz fb.com to zostaniesz przekierowany na facebook.com

10. Zachowaj ostrożność

Zakup istniejącej nazwy domeny różni się nieco od zakupu nowej. Przede wszystkim  nie jest nowa, oznacza to, że ma już swoją historię. I nigdy nie możesz być całkowicie pewien, czym jest ta historia.

Zakup w PROXSYSTEM zapewnia pewne bezpieczeństwo, ponieważ każda domena jest sprawdzana.

W odpowiednim pakiecie sami zbadamy Twoja przyszłą domenę, szczególnie pod względem historii.

11. Śpiesz się!

Śpiesz się do domeny

Ze względu na dużą popularność domen “pl”, musisz się pośpieszyć. Domeny sprzedają się jak świeże bułeczki.

Może się okazać, że Twoja wymarzona nazwa za tydzień będzie już zajęta.

W związku z tym do dzieła!

Jeżeli nie wiesz jak się za to wszystko zabrać, skontaktuj się z nami Proxsystem

Możesz już teraz wybrać odpowiedni pakiet z domeną dla siebie Hosting

Zdjęcia: unsplash.com