Google: Linki mają dziś znacznie mniejszy wpływ na ranking

Podczas ostatniego nagrania Duy Nguyen z zespołu ds. jakości wyszukiwania w Google powiedział w filmie, że „linki zwrotne jako sygnał mają znacznie mniejszy wpływ w porównaniu z początkiem wyszukiwarki Google wiele lat temu”.

Nie jest to zaskoczenie dla większości z was, ponieważ Google ogłosił niedawno, że linki będą miały coraz mniejsze znaczenie w przyszłości.

Matt Cutts, były pracownik Google, wspomniał o tym już osiem lat temu, a teraz linki mają znacznie mniejszy wpływ na ranking wyszukiwania Google niż wtedy. Kilka lat temu Google potwierdził, że linki nie są najważniejszym czynnikiem w rankingu wyszukiwania.

Od razu pojawiły się pytania

Dlaczego Google nadal używa linków zwrotnych jako czynnika rankingowego, skoro kampanie budowania linków są niedozwolone? Dlaczego Google nie może znaleźć innych czynników rankingowych, którymi nie można łatwo manipulować, jak linki zwrotne?

Duy odpowiedział: „Po pierwsze, linki zwrotne mają o wiele mniejszy wpływ na rankingi w porównaniu z początkiem wyszukiwarki Google wiele lat temu. Mamy solidne sygnały rankingowe, setki z nich, aby upewnić się, że jesteśmy w stanie uszeregować najbardziej odpowiednie i przydatne wyniki dla wszystkich zapytań.

Czytaj także: Google MUM. Czy SEO musi się zmienić?

Duy z Google stwierdził, że wysiłki w celu tworzenia linków, które są zgodne z naszą polityką spamową, są stratą czasu i pieniędzy.

Posiadamy algorytmy, które są w stanie wykrywać i unieważniać nienaturalne linki na dużą skalę.

Oznacza to, że osoby, które wydają pieniądze na linki, nie mają możliwości sprawdzenia, czy ich wysiłki są warte zachodu, ponieważ linki, które tworzą, mogą zostać unieważnione przez nasze systemy.