W tym miejscu należy zadać pytanie, jaką rolę będzie odgrywać Google MUM jako dostawca ruchu w przyszłości i w jakim stopniu SEO nadal bezpośrednio wpływa na rankingi.
Wprowadzenie BERT i Google MUM przyniosło drastyczne zmiany w branży, podobne do tych z Panda i Penguin. Przetwarzanie języka naturalnego znacznie przyspiesza wyszukiwanie semantyczne w oparciu o Hummingbird i Knowledge Graph. SEO muszą myśleć więcej o podmiotach i tematach dotyczących EAT niż o słowach kluczowych.
W przypadku technicznego SEO, zapewnienie przeszukiwania i indeksowania treści związanych z wyszukiwaniem pozostaje. Ale technologia nie sprawia, że jest to istotne i nie tworzy autorytetu ani wiedzy. Jeśli chodzi o zaufanie (https) i UX (doświadczenie strony), technologia ma kilka małych dźwigni, które mogą interweniować w rankingu.
Jednak te dźwignie nie gwarantują najwyższej pozycji.
Zadania techniczne, takie jak oznaczanie ustrukturyzowanymi danymi, będą coraz bardziej przestarzałe, ponieważ Google potrzebuje coraz mniej ustrukturyzowanych informacji do zrozumienia za pomocą przetwarzania języka naturalnego.
Treść i linki pozostają najważniejszymi czynnikami wpływającymi. Do linków dołączają inne ważne czynniki, które stanowią podstawę autorytetu. Współwystępowanie zapytań i treści (tekst, wideo, audio i obrazy) to ważne sygnały zaufania i autorytetu.
Blogowanie dla biznesu skutecznym SEO
Dzięki MUM Google ma dostęp do znacznie większej liczby źródeł danych i informacji.
Ponadto Google może korzystać z niezależnej od języka eksploracji danych do zbierania i łączenia wszystkich informacji na świecie dotyczących podmiotów i tematów. Poprzednie silosy danych są otwierane.
Dzięki temu Google może jeszcze lepiej odpowiadać na pytania i przekazywać naprawdę głęboką wiedzę.
Menedżerowie treści powinni mniej zajmować się częstotliwością słów kluczowych w swoich treściach i brać pod uwagę perspektywy, z których należy podejść do danego tematu. Tutaj stara dobra analiza TF-IDF jest wciąż wypróbowanym i przetestowanym sposobem identyfikowania ważnych terminów opisujących korpus słów kluczowych danego tematu.
Treść zawiera odpowiedzi na pytania.
Ale w przyszłości samo tworzenie treści nie będzie już wystarczające. Google chciałby towarzyszyć użytkownikowi przez całą podróż klienta z odpowiedziami, aby uzyskać wartościowy ruch komercyjny związany z produktami i przenieść go do własnego świata zakupów. Chcą odzyskać udział w rynku.
Z punktu widzenia SEO, coraz ważniejsze staje się, aby osoby odpowiedzialne za treść dostarczały content marketing na ścieżce klienta, aby zapewnić użytkownikowi jak najwięcej punktów styczności z treścią podczas badania.