Marketing internetowy może wydawać się dość zniechęcający i skomplikowany. Jest tak wiele możliwości. Ale od jakich strategii powinieneś zacząć?
Artykuł „11 skutecznych strategii marketingu internetowego” podzieliliśmy na jego najbardziej podstawowe cześć. Możesz od razu zacząć, bo są to zupełnie proste rozwiązania.
1. Pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek.
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych jest sztuką i nauką o takim tworzeniu stron internetowych, aby były prezentowane w widocznym miejscu w wynikach wyszukiwania organicznego. Gdy Twoje treści zajmują wysoką pozycję w wyszukiwarkach i ją utrzymują, możesz stale uzyskiwać bezpłatny ruch na swojej stronie.
Zrób stronę internetową o jednym.
Może dotyczyć także innych rzeczy, ale wybierz jeden główny temat, który jest najbardziej istotny dla Twojej wiadomości. Ten krok jest ważny, więc przed wybraniem tematu możesz przeprowadzić małe badanie słów kluczowych.
Wymień słowa kluczowe tam, gdzie mają one największe znaczenie.
Uwzględnij swoje „jedno” w tytule strony, nazwie domeny, opisie, sloganie, słowach kluczowych, kategoriach blogów, tytułach stron i treści strony. Jeśli korzystasz z WordPress, możesz to zmienić w Ustawieniach ogólnych lub za pomocą wtyczki, takiej jak All in One SEO Pack.
Zalecana literatura: Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych
2. Marketing treści
Marketing treści to proces tworzenia i dystrybucji treści w celu przyciągnięcia i utrzymania klientów.
Aby rozpocząć musisz odpowiedzieć sobie na kilka prostych pytań:
- Dla kogo tworzysz treści?
- Dlaczego tworzysz treści?
- Jaki rodzaj treści będziesz tworzyć?
- Gdzie opublikujesz treści?
- Jak będziesz tworzyć treści?
Blogowanie to bez wątpienia świetny sposób na skuteczne promowanie firmy w internecie. Jednak, podobnie jak wiele innych rzeczy w biznesie, istnieje sztuka, aby móc z powodzeniem prowadzić bloga dla swojego biznesu.
W ciągu ostatnich kilku lat popularność blogowania, a zwłaszcza blogów biznesowych, rośnie. Wiele film wykorzystuje zalety blogowania, aby ostatecznie zwiększyć sprzedaż i interakcję z bazą klientów.
Szereg badań w ciągu ostatnich kilku lat wskazuje, że ponad połowa firm, które mają blog na swojej stronie internetowej, twierdzi, że skutecznie pozyskuje klientów bezpośrednio w wyniku prowadzenia blogów.
Zalecana literatura: Blogowanie dla biznesu skutecznym SEO
3. Marketing płatność za klikniecie [PPC]
Marketing typu „płatność za kliknięcie” (PPC) to forma reklamy internetowej, w której reklamodawcy płacą opłatę za każdym razem, gdy ktoś kliknie ich reklamę.
Ważnym aspektem jest, aby reklamować się w miejscach które odwiedzają Twoi potencjalni klienci. Jeżeli Twoimi klientami są osoby w wieku 40+, to raczej reklamowanie się na TikTok nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Reklamy mogą odnosić sukcesy lub się nie powieść w zależności od ustawień kierowania, więc upewnij się, że masz dane, które pozwolą Ci wykonać kopię zapasową wybranych opcji kierowania. Na przykład, jeśli wyświetlasz reklamy w wyszukiwarce, musisz przeprowadzić badanie słów kluczowych. Musisz wiedzieć, czego szukają użytkownicy, a następnie, ile średnio będziesz płacić za kliknięcia.
4. Marketing e-mailowy
To wszelkiego rodzaju wiadomości realizowane przez kanał e-mail.
Marketing e-mailowy to także:
- Budowanie listy mailingowej.
- Projektowanie, pisanie i wysyłanie e-maili do subskrybentów z Twojej listy.
- Segmentacja listy.
- Decydowanie, kiedy wysłać e-mail.
- Monitorowanie wyników.
- Kuratorka listy e-mailowej.
Aby rozpocząć, potrzebujesz listy adresów e-mail, na które będziesz wysyłać wiadomości. Najłatwiejszym sposobem na zbudowanie tej listy jest oferowanie zachęty dla odwiedzających witrynę w zamian za subskrypcję. Na przykład sklepy e-commerce oferują zwykle kupony rabatowe za zapisanie się do newslettera.
Musisz także zdecydować, jakie e-maile chcesz wysyłać do swoich subskrybentów. Na podstawowym poziomie powinieneś otrzymać powitalną wiadomość e-mail z zachętą, którą obiecałeś wcześniej.
5. Marketing afiliacyjny
Marketing afiliacyjny to miejsce, w którym inne osoby promują Twoje produkty w zamian za prowizję. Na przykład, jeśli Twój produkt kosztuje 100 PLN, możesz zapłacić partnerowi 10 PLN za każdą sprzedaż, którą dla Ciebie wygeneruje.
Najpierw musisz stworzyć program partnerski, do którego ludzie będą mogli się zarejestrować. Daje im to unikalny link, którego mogą użyć do promowania Twojego produktu i śledzenia generowanej sprzedaży.
Następnie musisz poszukać osób, które mogą chcieć promować Twój produkt. Najprościej jest poszukać osób, które już promują konkurencyjne produkty.
6. Marketing wideo
Marketing wideo wykorzystuje filmy do promowania i edukowania grupy docelowej. Służy również do zwiększania świadomości marki i zaangażowania społecznego, umożliwiając dotarcie do nowych i większych odbiorców.
Na początek musisz wiedzieć, jakie filmy chcesz tworzyć. Marketing wideo ma trzy główne cele: świadomość marki, edukacja lub rozrywka.
Jeśli Twoim celem jest tworzenie filmów dla świadomości marki lub rozrywki, to dobrą i złą wiadomością jest to, że nie ma szablonu. Wszystko sprowadza się do Twojej kreatywności.
Jeśli Twoim celem jest tworzenie treści edukacyjnych, możesz przeprowadzić badanie słów kluczowych, aby zobaczyć, jakiego rodzaju tematy lub pytania ludzie szukają w YouTube.
7. Marketing w mediach społecznościowych
Marketing w mediach społecznościowych to wykorzystanie mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter lub LinkedIn, do promowania produktów lub usług firmy.
Na początek będziesz chciał być obecny na głównych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i LinkedIn. Nawet jeśli nie będziesz aktywny na tych platformach, posiadanie strony lub konta marki zapewnia legalność, a także chroni konto marki przed potencjalnymi squattersami.
Media społecznościowe to przede wszystkim treść. Aby zdobyć obserwujących i zdobyć zaangażowanie, musisz często publikować. Zrozumiałe jest, że aktywność na tak wielu różnych platformach społecznościowych może być trudna, jeśli masz ograniczone zasoby.
Na podstawowym poziomie powinieneś być aktywny w standardowych sieciach społecznościowych: Facebook, LinkedIn i Twitter.
8. Podcasty
Podcasting to rodzaj marketingu treści, który koncentruje się na tworzeniu słyszalnych treści. Świetnie nadaje się do budowania marki i powiększania grona odbiorców.
Aby pojawiać się w podcastach, potrzebujesz listy podcastów, na których możesz być gościem. Oprócz wyszukiwania w Google najlepszych podcastów w branży, jednym ze sposobów na ich znalezienie jest poszukanie kogoś z Twojej niszy, kto już się w nich pojawia.
Oczywiście możesz też zacząć swoje podcasty od początku.
9. Optymalizacja współczynnika konwersji
Konwersja ma miejsce wtedy, gdy odwiedzający witrynę podejmuje działanie, które chcesz, aby wykonał w Twojej witrynie. Tak więc optymalizacja współczynnika konwersji (CRO) to proces optymalizacji witryny lub jej stron w celu ulepszenia lub zachęcenia do podejmowania większej liczby działań, które użytkownicy mają podjąć.
Podobnie jak SEO, CRO nie jest jednością i skończone. Zawsze możesz zoptymalizować więcej. Więc zamiast być jednorazowym hackiem, który stosujesz na swojej stronie, CRO jest systematycznym procesem opartym na danych.
Obejmuje zrozumienie psychologii użytkownika, projektowanie doświadczeń użytkownika (UX) i interfejsu użytkownika (UI), copywriting, perswazję, przeprowadzanie testów A/B, statystyki, rozumienie i analizowanie danych i wiele innych.
10. Marketing zarządzania reputacją
Zarządzanie reputacją online (ORM) to praktyka polegająca na wykorzystywaniu taktyk i kanałów marketingu cyfrowego w celu kształtowania publicznego postrzegania marki, organizacji lub osoby w Internecie.
Zarządzanie reputacją obejmuje wiele różnych czynności. Na przykład może to obejmować korzystanie z mediów społecznościowych, aby włączyć się do rozmów i zająć się negatywnymi lub nieszczęśliwymi komentarzami na temat Twojej firmy.
Grafiki: pixabay.com
Od lat prowadzimy rożne kampanie marketingowe. Napisz do nas po ofertę!